Doupě Osamělé vlčice

internetový občasopis aneb Cesty k jádru pudla...

Anthony Frederick Sandys (1829-1904)

Datum publikace: 5. 9. 2017 Rubrika: DĚJINY UMĚNÍ, Malíři

 

http://www.kingsgalleries.com/wp-content/uploads/2010/07/Frederick-Sandys.jpgAntonio Frederic Augustus Sands svůj talent zdědil po svém otci Anthony Sandsovi, také malíři. Začínal jako portrétista a ilustrátor poté, co získal vzdělání na norwichské škole designu. V roce 1851 se přestěhoval do Londýna, kde pracoval jako kreslič v dřevorytecké dílně.  Vedl bouřlivý osobní život; svou první manželku opustil již tři roky po svatbě a de facto se s ní nikdy nerozvedl. Dlouhá léta měl poměr s cikánkou Keomi, která mu (a také Rossettimu a Solomonovi) seděla modelem k několika obrazům. Měli spolu dvě dcery a dva syny. V roce 1862 se setkal s herečkou Mary Emmou Jonesovou u níž zakotvil na zbytek života, během něhož mu porodila deset dětí; devět z nich se dožilo dospělosti a přežilo svého otce.

Profesně na sebe upozornil v roce 1857 karikaturou Millaisova obrazu sir Isumbras u brodu. Sandys místo koně namaloval osla označeného iniciály Johna Ruskina a místo dětí Millaise samotného společně s Rossettim a Huntem. Karikatura s názvem Noční můra vzbudila velký rozruch a dohady, kdo je autorem a nakonec Sandyse uvedla do londýnské umělecké komunity.

Sandys se nikdy nestal populárním malířem. Maloval málo a v jeho umění převládaly ponuré tóny a vznešené pojetí síly smrti; vyzdvihoval až téměř drsnou krásu. Náměty blízké svému srdci nacházel především ve skandinávských mýtech a v románu Artušova smrt. Jeho dílo nejlépe vystihují práce jako Víla Morgana a Valkýra.

 

 

Zpět